28 september 2014

Allmoge hörnskåp - superfyndet



Kolla in novemberljuset! Den blommar för fulla muggar!
(Den kallas även Elisabethblomma eller örtendahlia)


Dotra kom hem i fredags mitt i regnstormen. Hon sa att man såg inte en meter framför motorhuven. Läskigt. Hon kom fram välbehållen och det är huvudsaken. Jag fick ett vackert paket av henne. Den var så fin att man inte ville öppna den... 


Den här bulldoggen har jag suktat efter ett bra tag i inredningsbutiker. Jag har en fallenhet att köpa på mig hundar. Lite konstigt då jag absolut inte är en hundälskare. Den här bullen är så söt att han får stå och vakta mina böcker i samkvämsrummet. 


Jag berättade för dotra att soffan på balkongen kommer att få ryka så blev hon lite smått arg på mig. Hon sa att den är såååå skön att ligga och slumra i på somrarna så den får jag inte kasta. Då rycker fåtöljerna då i stället sa jag. Det var helt okej. Soffan blir kvar och stolarna får dra. (Kuddarna behåller jag) Dotra bjöd mig på en loppistripp igår till grannkommunen. Jag fyndade inget direkt för de jag tyckte var fint var priserna satta som det skulle ha varit en antikbutiks priser. Vi åt mat och strosade runt i butiker. När vi åkte hem så ville jag in i secondhand butik här i byn. Jag har tänkt på ett hörnskåp som har stått där i ca 2 månader. Eller jag såg den för 2 månader sedan och jag tänkte att den ryker på en gång. När jag kom in där igår så stod den kvar! Vilken lycka! Personalen sa att de har sålt en massa hörnskåp men den här var kvar. Jag tänkte - ojoj, vilken dålig smak folk har som köper de andra trista skåpen i "jyskstil" när denna vackra står kvar. Men tur för mig. hahaha Klockan var 12.56 och de stängde 13.00 jag fick lite smått panik och frågade om det fanns några starka män här som kunde ev hjälpa mig att få upp den till övre plan. De sa att de har hemkörning inom byn för endast 100 riksdaler så jag slog till på en gång. 13.05 klev vi ut från butiken och i morgon kommer hörnskåpet hem till mig. Lycka! 

NU ska jag tvätta hår, har tvättstuga, ska köpa bullar på coop, för klockan 15 får jag hit släkten på kaffe. Ha en skön söndag! /Ina

1 kommentar:

  1. Snyggt paket...och jag gillar dina korg stolar, hehe......
    Ha en fin söndag med släkten...
    Kram bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...