23 augusti 2014

Chania Agia Marina Crete




Då var man hemma igen bland rosor och pelargoner..
Kreta resan var underbar. Så mycket att se och stränderna är underbara. Helt värt att åka dit varje år. Gästvänligt folk och fin kultur om man tar sig förbi alla turiststråk. Jag kan varmt rekommendera Kreta, du blir inte missnöjd.

Men vart tog sommaren vägen? Käre värld vad kallt det är!
Inte brukar augusti och skolstart vara så här kyligt. Trist.
Jag har haft det fint. Solat och solat. Gluttat lite på greker och ätit tzatziki.
Nästa år har jag lovat mig själv att ha tre veckor semester. 9 dar är lite för lite..

På måndag börjar ruschen. Både jobb och plugg.
Vi får se hur det går. Man vill ju inte gå in i någon berömd vägg precis.
Men jag tar det som det kommer. Mer kan jag inte göra. 

Lördagkväller - tvättstuga. Har massor att tvätta men det sköter ju maskinerna.
Har ringt på en liten etta i Västerås. Dotran vill dit. Så klart att jag stöttar henne.
Större chans att få jobb där än här i byn. Hon har jobb där men inte fast tjänst.

Hoppas ni har det bra. Att Ni njuter av det gröna trots brist på värme.
Ser bilder överallt som är "höstmys" influerat som värmeljus, svampplockning etc.
Kan inte det väntas liiiite? Det är ju bara augusti än ju. 

Ha det gott och njut av att det är grönt och fin ute!

Kramar ~Ina 


3 kommentarer:

  1. Jaha...nu har jag fått svar på min lilla fråga, haha....vi var alltså på samma ställe ;)...men i maj reser vi inte igen...augusti är en bättre månad ;)...trevlig helg
    Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp Bia! Vi var till samma ställe!
      Ett år så åkte vi till Kreta första veckan i Juni och det tyckte jag var lite för kallt. Vindarna var kyliga. Vill man ha värme så är Juli-Augusti bättre. :-)
      Vi gjorde inte så mycket. Solade och badade mest..

      Kraaam
      Ina

      Radera
  2. Ja, noen skrudde plutselig av varmen i august, og "alle" er forkjølte...
    Ser ut som du har hatt det fint :-)
    Lykke til med planene!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...