24 juli 2014

Skultuna mässingsbruk



Nu på eftermiddagen åkte jag och dotran en sväng till Skultuna mässingsbruk. Jag ville visa henne vad jag och min väninna brukar åka ibland och shoppa och fika. Ett toppenställe som ligger ca 5 mil från oss. Vi var in på Iittala outlet och köpte lite smått och gott. Presenter, glas och servetter.


Givetvis så måste man äta deras goda räkmackor där. Mums!
När vi satt på deras uteplats med utsikt över lilla bäcken så såg vi två kungsfiskare! Så söta fåglar. De bara lyste knallblått när de svischade förbi i fullfart och satt sig bara ett par meter från oss och våra mackor. Misstänkte starkt att de var sugna på våra handskalade räkor. ^^ fniss

Efter gofikat var vi till två butiker till och ett loppis.
Vi gjorde inga stora fynd men kul att kika ändå. 
När vi var på hemgång så åkte vi förbi "vår" hembygdsgård och köpte oss en fin korg som vi kan ha på balkongen. Superduperrea på Lövparkens trädgård. Kanonfint ställe! 

Nu är det tomt i plånboken. Tur lönen kommer i morgon. hihi

Jag jobbar nu fre, lö, sö och måndag så vi ses när jag kan!

Stor kram ~ Ina

bild-Wikipedia - kungsfiskare - vi såg två rackare i Skultuna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...