11 juli 2014

Helgsjobb - Sankta Ina ska ut på mission



Då var det dags. 
Stunden är inne. 
Jag känner mitt kall.
På med glorian.
Vingarna.
Det är dags för helgsjobb på psyk. 14-22 gånger 3.
Avslutar med måndag 7.30-20.30. Sköna pass va!
Älskar att jobba inom socialförvaltningen. 
Men ack så dåligt betalt och tokiga tider.
Förstår att dagens ungdomar inte söker till USK utbildningen.
Man kan knappt leva på den lönen om man är ensam.
OM man nu inte vill jobba ständiga hästpass och obekväma arbetstider.
Alla får inte heltidsjobb heller...

Ja, listan skulle kunna göras lång.

Men jag älskar att jobba inom socialpsykiatrin.
Det var tänkt så från början, min plan.
Men det är svårt att få jobb där. Synd.
Jag har turen att kunna hoppa in på somrarna i alla fall.
Bra att hålla sig uppdaterad inom vården.

------------------------------

Vet ni förresten skillnaden mellan Sankta och Santa?
Inte?
Då ska jag berätta att det är bara språklig skillnad.
I Sverige använder vi sankta eller sankt före tex helgonnamn.
I Spanien el Italien använder man San/santo eller santa.

Så nu har jag upplyst er litegrann. hihi

Må så gott vänner!

Vi ses snart så fort jag återkommer från mitt uppdrag.

Varma kramar ~ Ina

2 kommentarer:

  1. Ja du de där arbetstiderna inom vården är inte att leka med, hemska!
    Men vad gör man när man trivs....................man kämpar på.
    Då önskar jag dig ett lugnt pass i alla fall med lagom att göra.

    Varm kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Huvudsaken att man trivs och brinner för det man jobbar med ;))
    Önskar dej en fin fortsättning på helgen!
    kramisar till dej!
    Bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...