21 juli 2014

Fjällresans första dagar ...

Onsdag morgon blev jag upplockad utanför min port och vi gasade ivrigt iväg norrut. Det blev ett par pauser med både kaffe, bullar och god pastasallad som Mari hade gjort.

Konstigt nog gick bilresan rätt fort i upp mot Ljungdalen.

Så fort man klev ur bilen så var man ju bara tvungen att leta reda på sina gamla stenar.


... och visst hittade man dem där!
Slitna och väderbitna men ändå rätt välbehållna. 
Vi fotade nog allt som gick att fota. Obligatoriska bilder kring själva Flaturetskylten och dess omgivningar samt här vid monumentet och alla "sten-hälsningar". Vi hann se ett par fågelarter också. Lyckorus!

Sen begav vi oss till Messlingen fjällby. Lite svårt att hitta då det inte var så välskyltat men det gick smidigt ändå. Vi installerade oss i stugan som var riktigt rymlig. Mari ställde sig snabbt vid spisen och vi åt en god kvällsmiddag - tacos. Mums! 

Man märkte ganska snabbt att det inte stod riktigt rätt till i både stuga och stugområde. Allt från att städningen inte var så god samt att informationspärmen var uråldrig. Stugkomplexet kändes som att den höll på att dö, och jag hoppas verkligen att den kommer att blomstra igen i framtiden för den ligger så fint till nära sevärdheter och vacker natur. 


Ägaren/ägarna låter liksom stället förfalla - gammalt bråte bakom husknutar, skyfflar och spadar framme sommartid, ogräs och obemannat är ett stort minus. Men vi hade mysigt och vi hade så mycket att göra och se i området. 


Kök och samkvämsrum i ett. Fick se Ernst på tjock-tv. Gick suveränt. hihi
Efter en natt i stugan så åt vi en rejäl frukost och begav oss på en vandring mot hällmålningar. Tuff uppförsbacke (flera kilometer) och mygg. Jag svor som en borstbindare och blev lite smått grinig. 


Men när vi väl kom fram så var det värt varje steg. Så härligt och så fint! Utsikten från berget var helt underbart. Vi bara satt och tittade ut mot "Världen". 


Fantastisk vandring som man alltid kommer att bära med sig ... 

Nu kommer jag att jobba 7 dar av 8.
Hoppas att vi ses snart igen.
Jag har massor av bilder från resan och det här var bara en liiiten bråkdel.

Ha det gott och njut av solen för mig också!

Varm kram ~ Ina


instagram:
Instagram

1 kommentar:

  1. Hej hej!härliga bilder från eran tripp...inte första eller sista gången kan jag tro :) här packas o fejas o lagas mat!! nu i natt går Bilen ut i Europa!ha det gott kramiz Jessica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...