27 juni 2014

Om 48 dagar ...




Hallihallå!

Fredag - ledig dag. Ljuvligt skönt.
Såg på min semesterräknare att det är bara 48 dar kvar till Kretaresan. 
Jag längtar som attans. Vart är värmen? Jo nere i Grekland.
Min kropp och knopp bara längtar ner dit, köra tårna ner i sanden. Lyssna på vågorna. Känna solens heta strålar värma min frusna kropp. Att göra ingenting. Plocka lite fina stenar och titta på turister. Livskvalité. Men jag ska jobba lite först. Dra fem härliga dagar till fjälls med bästa vänner. Hoppas att vi får se och göra mycket. Vackra fjäll och sjöar. Njutfyllda dagar med vandring och vila. Härligt!

Idag ska jag till Nageldivan. Mina naglar håller på att raseras. Blir så när man jobbar inom vården då man tvättar och spritar händer hela dagarna. Så det ska bli skönt att få lite nagelvård. I morgon ska jag och min vän till Hedemora för lite loppis och fika plus massa babbel. Så skoj! och givetvis kommer man hem med baaara viktiga saker. hihi

Önskar Er en fin helg!

Ina


Instagram

4 kommentarer:

  1. Så mycket trevligt du har framför dig.....jag var med mina föräldrar på Flatruet när jag var i 5-års åldern. Våra semestrar då innebar att vi åkte motorcykel med sidovagn och besökte du flesta av Sveriges landskap. Slutet på 50-talet, lite trafik och mycket att uppleva.
    Så ditt inlägg med "målade stenar" och jag förstår att du åkt dit de senaste åren,eller hur? /M

    SvaraRadera
  2. Åh, jag förstår att du längtar till Grekland och värmen.
    Jag vet inte vad som hänt med denna sommar, det är kallt och rått. I morse fick jag lov att vrida på ett element.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har sett att det är närmare 40 grader där nere...alldeles för varmt för mej ;)....25-30 räcker gott!!
    Om sommaren blir så här dålig , funderar vi på att åka iväg till värmen igen i början av sept. ta en sista minuten...jag åker gärna till Turkiet....solsäkert och billigt ställe ;))...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Kul med en Kretaresa.
    Det är väl så att man får resa bort för att få lite skön värme i år kanske..............

    Önskar dig en bra helg,
    kram Anneli

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...