22 juni 2014

Kreta och fågelskådning



OM jag längtar efter värme? Japp!
Käre värld vilken kyla vi har här i landet nu.
Magkänslan säger att vi kommer att ha en sån här sommar... 


Igår kväll drog jag med mina vänner på fågelskådning. Kallt? Japp mot småtimmarna.
Jag hade med mig både vantar och mössa för frysa vill man inte göra när man är ute.
Om vi såg fåglar? Jo men vi hörde mest. 

Kornknarr, törnskata, morkulla, flodsångare, törnsångare, buskskvätta och hornuggla. Tänk vilket fågelliv vi har in på knuten!

Nu är klockan strax fem och jag ska bege mig till tvätteriet.
Har så mycket tvätt att det är bara att köra igång. 
Nästa vecka jobbar jag mixat - både eftermiddagar o förmiddagar. 
Veckan därpå ska jag på husvisning. Man kan alltid titta ... 

Hej o hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...