25 juni 2014

Husvisning today



Idag har jag varit på husvisning. Townhouse-kedjehus.
Jättegulligt och kände spontant - jag tar det!
Men man har varit med ett tag. Det var mycket som skulle fixas. Måleri o tapetsering är inga problem. Det kan man göra i sömnen, men köket. Litet. Jag är allergisk mot små kök, även om jag aldrig är där men jag får lite klaustrofobi av trånga kök. Kakel var gammalt, spisen lika så. Fläkten var okej men satt jättelågt ner. Måste bytas Kyl o frys måste också bytas. Det bär iväg penningmässigt med nya vitvaror. Kyl/frys, spis, fläkt plus tvättmaskin = minst 27 tusen. Alla golv måste bytas utom tv-rummet (ca 30 tusen) - som var mindre än jag trodde. Jag skulle kunna bo där till ålderns dar - men... tycker inte om när det kommer ett "men". Men det där "men-et" kan man ju fixa till. För det är nog bara så att jag har massa frågor som jag vill ha besvarat. När jag kom hem kom jag på tex - De två smårummen på ovanvåningen, kan knacka ner väggen i emellan? Så jag måste dit igen för att kika på det jag funderar över. 

Jag ska på visning igen nästa vecka. Ett annat hus ett stenkast från denna. Bra att ha lite att jämföra med. Nu ska jag stänga av mitt huvud och slappa i soffan för i morgon bitti är det jobb igen.. 

Vi ses!

Kramis ~ Ina

3 kommentarer:

  1. Jag har tittat på "ditt hus" på Hemnet och kan inte annat än le här i Lyan. Vilka priser! Klart det är en del att göra men om du tänker på att här i Gbg fick jag ge 1,2 milj för min lilla etta, visserligen med altan, och det är en hel del jag skulle vilja fixa för huset är byggt -65.
    Ibland kan jag nog tycka att detta med bostadspriser inte är riktigt "rättvist". I debatter handlar det ju väldigt ofta om rättvisa men med ungefär samma löner i hela landet har man mer över till "annat" när boendet är betalt om man inte bor i storstad. Lycka till med husvisningarna /M

    SvaraRadera
  2. Hej Ina! så roligt o spännande med husvisning!låter som ett nja!!! inte blankt nej :) berätta hur det går <3 kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Oj, så spännande, längtar du efter en gräsplätt igen? Lycka till med husvisningarna.

    Kram Victoria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...