30 juni 2014

Hatthyllan från Ikea



Då så, nu är jag med hatthylla.
Det tog ett år. Köpte en billig på Ikea för ca 1 månad sedan men igår äntligen kom den upp tack vare bästa Sören. Jag har en fin stor hylla och krokar till som jag hade tänkt att typ platsbygga i det här hörnet. Men eftersom jag lider av "att flytta till ett hus" syndromet så ville jag inte slösa bort den vackra hyllan hit. 

Dörren till vänster är toa, till mitten en liten "walk in closet och dörren till höger är badrum.

Nu syns kläderna i spegeln. Fult. Om jag hade byggt så hade jag haft ett skynke hängandes så inte jackorna hade synts. När det inte hände något på ett år så var det bara att lägga ner projektet. Kan vara så att golvet i hallen gjorde mig lite avvaktande. Golvet är lite gropigt. På 60-talet så blev det poppis att hälla sand i stället för betong under golvplanket och nu har sanden börjat röra på sig... Jag har liksom tappat intresset för att renovera här. För hur mycket jag än gör och sen blir sugen att sälja så får man inte mer för lyan. Lghterna är så poppis här i huset så att det är läget man betalar för, inte renoveringarna. 


Har nyss duschat, sitter framför dumburken och kikar på alla de lyckliga tu som ev ska flytta utomlands till värmen. De är modiga tycker jag. Den här sommaren är ju hemsk. Hoppas att värmen kommer ändock, fast solen lyser med sin frånvaro. Jag går med min höstkappa om dagarna och det känns lite konstigt. Läste bondepraktikan och den lät ju inte lovande. Mycket åska i juni = regnig sommar osv.. Charterpriserna kommer att stiga i höjden tror jag. Kommer ihåg sommaren för ett par år sedan då det var så här kallt och regnigt då gick priserna upp så mycket på resor att inget "vanligt" folk hade råd att åka.. 

Snart dags att fixa matlådor. Jag ska jobba i kväll. Dotran är i Västerås och jobbar för fulla muggar. Är lite orolig då hon har fått tillbaka sin yrsel hon hade för ca 1½ år sedan då hon nästan tuppade av och spydde. Hon säger att hon har så ont i nacken att man inte kan ta på den. Hon var på massage i lördags och trodde att knutarna skulle släppa och de gjorde det säkert. Men kroppen fick väl säkert en chock. Så nu måste jag hitta någon som kan hjälpa henne. Vill inte att hon ska svimma bakom ratten. Ja ni, här händer det saker hela tiden. I morgon ska jag gå på visning. Ett parhus. Många skulle säkert tänka - Hmm, undrar hur planlösningen ser ut mm, men jag tänker -Hmm undrar vem  grannen är, finns det skällande hundar i närheten? Skrikande barn? Om grannen är gammal, vem får jag bredvid mig om några år? Tio barns familj?.. hahaha jag vilka bekymmer va! haha 

Nä ni, nu ska jag ta och kamma luggen och laga mat.

Ha det gott!


Ina



Det här blir fjärde året jag åker upp till fjälls. Jag riktigt längtar! Måste måla en ny sten till trippen och det ska bli kul att få se om mina gamla stenar ligger kvar eller om plogbilen har tagit dem. 

bild: svevia


3 kommentarer:

  1. Hatthyllan var ju fin och Tv skåpet gillar jag...härligt att kunna stänga dörrarna så man slipper se Tv:n, haha...
    Men jag undrar: funderar du på att flytta igen ?...Jaa du, vädret är det stora samtalsämnet nu...tror vädret påverkar mina kunder också....är nog inte många som vill kliva ur bilen och besöka min loppis, hehe...tyvärr!!
    Nu stänger jag snart också ...vi flyttar ju ut till landet i morgon...men jag har nog öppet när jag ska hem och tvätta osv....vi åker ju till stan på 20 min ;)...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan ---en sån hatt hylla har vi med ...ville ha nåt annat först men min man kom hem med den så då fick det bli den....men tycker jag den är helt ok
    ha bra vecka
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Roligt att gå i hustankar, men mycket att ta ställning till och fundera över.
    Jobbigt att din dotter inte mår bra, man blir så himla orolig när de små liven inte mår ok!

    Näe du, nu längtar man verkligen efter att sommaren ska komma igen med sol och värme.
    Jag har t.om fått på mig strumpor, det brukar jag aldrig ha på sommaren annars........

    Ha det fint,
    kram Anneli

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...