17 juni 2014

Avesta Dalarna



Hej o hallå!
Idag har jag haft en rätt lugn dag. Har varit till Avesta en snabbis då jag behövde köpa mig lite prylar. Sen tog vi en avstickare till Norberg för att kolla loppis och fika.


Jag gillar den här murriga och mysiga miljön som finns på Elsas konditori.


Synd bara att de hade hängt för gardiner så att man ej kunde se ut.
Jag sitter och spånar vad jag ska göra i helgen. Jag tycker att midsommar är en trist långhelg och jobbar gärna då. Känner att jag inte kan sitta hemma i tre dygn bara...

Snart kommer dotra hem. Hon pendlar 14 mil minst per dag till sitt nya jobb. Sitter och kikar efter boende i Västerås - även tillfälliga som stugor och camping. Tycker synd om henne då hon måste sitta i bilen i två timmar. Nu ska jag laga lite mat innan hon kommer hem för en stund. Strax där efter drar hon till stallet.

I morgon börjar jag på psyk.

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. I Avesta har vi släkt (har jag sagt det förut...känns som det)...men nu är många borta (döda)....några kusiner har jag kvar där , tror jag....vi träffas aldrig nu för tiden....det var mest på 60-70 talet....kommer ihåg att staden inte var särskilt stor.....men vad kan en liten människa (som jag var då) veta om det, hehe....jag kan ju ha fel ;)...
    Usch vilket väder vi har....och inte blir det bättre till midsommar heller......
    Kram bia<3

    SvaraRadera
  2. Har hört så mycket om Elsas fina konditori och det var trevligt att titta in där.När jag bodde i Hallstahammar blev det aldrig så att det blev tillfälle......när jag tex skulle till Sälen för skidåkning passerade vi bara Fagersta mfl ställen.....Önskar trevlig helg vad du nu än hittar på. Goda vänner är inte det sämsta....Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...