18 maj 2014

Social psykiatri och vitlökskyckling



Vaknade 05.33 i morse av att grannen ovan tappade krycka på golvet..
Gick upp 06.15. Tvättade luggen, drack två koppar kaffe och tvingade ut mig 08.35. Pallrade iväg till andra sidan byn för att hälsa på favoritstället. Psyk. 


Gatorna var så gott som helt öde.
Mötte typ två fotgängare, gick om en 84 åring och mötte en motorcyklist.
Skönt. Att man inte går ut och går så här på helgerna när det är så tyst och skönt.
Jag vaknar ju så förbaskat tidigt jämt så - why not liksom.


Var på psyk och tjålade ett bra tag sen var det bara att bege sig hemåt. Motigt. Gick halvvägs och mötte upp mor. Åkte tillbaks till andra sidan byn för att handla fika. Har varit hos mor heeela dagen. Städat altan. Så nu är det fint för ett tag hoppas jag. hihi
Kom hem för en halvtimme sedan. Supertrött. Men tvungen att göra matdosor. Det blev kycklingfile. Enkelt och snabbt. Nu ska jag äntligen vila i soffan och glo på tv.

Ha det gott!

Ina

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft fullt upp idag...............
    Jag har inte hittat på alls mycket men ändå trött och hänger i soffan.

    Kram Anneli

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...