4 maj 2014

Edmans handelsträdgård ♥


Hallå Söndag!

I fredags var jag och min vän GB till Sala. Vi var helt inställda på att Sala Antik skulle vara öppna då vi hade googlat fram tider och datum. Men icke. Stängt. Jag satt bara och gapade i bilen. Såg ut som en öppen bogvisir. Så paff! .. Jag var helt inställd på att köpa en gustaviansk spegel som jag fann där sist. Som tur är så visste GB att det fanns en handelsträdgård nästan bredvid Sala silvergruvans område så vi drog dit. WOW vilket smultronställe! Fräsch, fint och framförallt kanonfina plantor och växter! Plus bra priser. Jag köpte mig en vit klockranka, chokladblomma, njurvindor etc etc... 


... och jag köpte mig en Dr Westerlund. Meeeen jag vet inte om jag klarar av att ha den här i lyan då den luktar väldigt mycket - och jag har ju hundnäsa. Fast vacker är den... 


Chokladblomman står ute på ballisen och ser så vacker ut... 


Kolla in kopparna! Så söta och matchar terrinen - gräddvit är den nya vita. haha



Efter handelsträdgården så kände jag mig glad - trots Sala Antik hade stängt. Vi åkte in mot Sala centrum och fikade räkmackor vid Frälsningsarmén och där fann jag en fin såskopp med fat av Rörstrand tror jag. (Den har jag kastat för den gick sönder när jag kom hem - jäkla dörrkarmar som är i vägen) Efter räkfrossan åkte vi till en stor Loppis som heter Strömsbacka återvinning tror jag. Där fyndade jag en mässingsstång (mässings oholic you know) och supersöta kaffekoppar för endast 4kr stycket! Lycka! Fyndade även en vit/blå typ skål av Uppsala ekeby för enkom 20 riksdaler. Så jag kom hem med en massa fina saker och hade en kanondag med bästa GB!

I morgon måndag så ska jag försöka ta mig i kragen och ringa på en utbildning som jag vill gå. 

Ha en fin Söndag!


INA

Välkomna till

Instagram: gamlaposthuset

Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...