3 maj 2014

Allmoge kökssoffa


Hej Lördag!

Idag vaknade jag redan halv sex och klev upp en timme senare. Tog en stor balja kaffe och ett par mackor innan jag drog iväg till simhallen för lite sol. Gick sedan hem till mor och vi drog en sväng till pickaboo för att kika om de hade partytält men tyvärr icke. Det nalkas snart examen och tänkte då ha något som skyddar för eventuellt regn. I eftermiddags skulle jag försöka fixa till kökssoffan. Den liksom glider isär när man sitter på locket.Så jag tog i och skruvade för kung och fosterland (skruvplattan på insidan under locket) och det blev rätt bra tillslut. Sen skulle hulken (Jag) lyfta upp locket och "slänga" på den på soffan och tjolavipps så... 

Trauma!! Är fortfarande i chock!

... så sa två naglar kraaaaasch!! aaj! buhu. Ina gråter. Jag tappade greppet om sofflocket då den är rätt otymplig och naglarna åkte med och vek sig. Och ni som har följt mig ett tag vet vad mina naglar byter för mig. Typ mycket! Så jag fick tokbråttom och mejlade nageldivan och frågade om hon hade tid för operation, eller typ fixa trasiga naglar och jag fick tid redan nu på måndag. Pust. Så kan det gå. "snål Ina" hittade en billig lösning på att fixa kökssoffan (endast 20 kr för mässingsplattorna) och ja, ja och sen blir det inklusive fixning av naglar då.. 

Hundhuvud från Miljögården

Efter att vi hade varit till pickaboo så drog vi en snabb sväng till hembygdsgården för att kika i loppisboden. Fann inget och det var bara typ "skräp" där denna gång. Men i handelsboden spanade jag in denna vovve. Jag är inte en hundfantast men jag har kikat in denna säkert de fem senaste gånger jag har varit där och nu fanns det bara ett huvud kvar. Jag slog till. Var ju bara tvungen. Den ska man använda för att hänga hundkoppel på men brist på hund så har jag hängt upp den ovanför en guldspegel. Lite udda kanske men rätt skoj. hihi 

Så undrar ni hur det gick i Sala igår? Jag förstår att ni är ivriga att få veta men ni får allt vänta tills i morgon. haha (skojar med er)

KRAM på ER! 


Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...