20 april 2014

Putsa kristallkronor



Kristallkronan har sett rätt dammig och vissen ut ett tag. Jag har försökt med vatten och diskmedel, putsdukar etc men det har inte blivit så bra. Så jag köpte mig en flaska med "kristallrengöring" och den funkar bra på även glas och andra material. Jag var lite rädd att testa måste jag erkänna. - Tänk om jag förstör kronan, då typ dööör jag... Jag sprejade hela kronan och hade handdukar under, lät den droppa av sig och vi begav oss till -->


...Hembygdsgården. Dotra, jag och mor tog oss en sväng dit. Vi ville så gärna se kycklingarna. Men de såg inte så lyckliga ut. Slogs med varandra och halvt uppstressade på det hala golvet de måste gå på. Tur att de bara ska vara där en vecka till...


Miljön i handelsboden är härlig som vanligt. De säljer mycket av märket som jag har skrivit om - OscarClothilde. Så mycket fint så man ville ta hem typ allt. 


Utemiljön kring hembygdsgården är härlig. Man kan strosa runt och bara njuta.


När vi kom hem så kikade jag in i matrummet. Kristallkronan riktigt gnistrade där inne. Kristallmedlet funkade utmärkt! Pjuh. Så idag ska jag testa medlet på min andra krona i sovrummet. "Kristallerna är gjorda av plast så det är ingen större förlust om den lampan blir förstörd.

Men först blir det en stor balja kaffe!

Ha en skön söndag!


4 kommentarer:

  1. Tack för tipset om medlet till kristallkronor.
    Låter ju superenkelt..............du behövde inte eftertorka alls då?

    God fortsättning på helgen,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Du verden! Ja, så klart krystalllysekroner må skinne! Kanskje jeg trenger et sånt middel? Har brukt zalovann på det lille jeg har...
    Fortsatt god påske :-)

    SvaraRadera
  3. Skulle också behöva putsa min kristallkrona....men jag ids inte just nu, hihi....få se när det blir ;)
    Ha en fortsatt fin påsk helg!
    Kramis<3

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt måleri på dörren. Älskar kurbits! Har du varit i Hälsingland och sett alla fina Hälsingegårdarna annars kan det nog vara värt en tur i sommar. Finns att läsa om på nätet.
    Så bra att resultatet blev lyckat med din kristallkrona. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...