29 mars 2014

Vilhelminaparken i Fagersta


Jag skulle kunna ha en riktigt fin utsikt över lilla klocktornet varje morgon när jag kliver upp ur sängen men kolla in - masten! Suck! Why? Vi har en fin liten park mitt i byn med lekpark, scen, minityrbäck och damm med blommor (sommartid) och stora vackra träd men mitt i allt så ser man en fruktansvärd ful mast sticka upp. Förstör min vy. Ska nog ringa och klaga att jag har för ful utsikt genom mina fönster. ;-)  


Solen började lysa så starkt vid sju tiden. Trodde inte att himmelen skulle bli så blå idag men en timme senare så ...


... så blev den så där krispigt vacker. Himmelsblått. 


Nu blir det ett par koppar kaffe och invänta på att dotra ska vakna. Undra om hon har sovit något inatt. Hon fick se en kisse bli påkörd igår och det var näst intill trauma för kattälskaren Ela. Hon sa att - hur kan någon bara åka vidare utan att stanna? och det var så hemskt att se stackars katten sprattla...Snuttan. ❤️ Jag sa att tyvärr är livet grymt och nu fick du se något som händer ofta tyvärr. Som tur var kom polisen förbi precis och jag sa till dotran att om något sånt här händer igen så är det bara ringa dem så hjälper dem till. På kvällen när vi satt och kikade på tv så var det förstås massor av kattreklam på tvn. De ville hon inte se på.. snuttefian.  Stort hjärta har hon. ❤️

Ha en fabulous day!


Instagram
GAMLAPOSTHUSET

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, vad är det för hemsk mast! Mysigt tur till Hembygdsgården. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är masten hemskt ful! Sånt tycker jag att de kan ställa upp i skogen i stället.
      Hembygdsgården är verkligen en pärla. ☀️
      Kramen Ina

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...