4 mars 2014

Novemberljus ~ mormorsplanta



Kolla in denna söta stickling jag fick av min vän för ett bra tag sedan.
Jag fick två men den ena dog men den här har tagit sig bra bakom gardinen i matrummet. Kul! Den ska inte stå i direkt sol men eftersom vi inte har sett solen sen förra året typ så går det bra för mig att ha den i köksfönstret. Läste att man ska knipsa av toppen innan midsommar och toppen kan man plantera om. Jag ska väl ta och plantera om mina pelargoner här så småningom men eftersom "han där uppe" inte ger oss sol så väntar jag nog ett tag till. 

Idag ska jag ta det lugnt men i eftermiddag ska jag ta mig ner till Nageldamen för att få mina klor vässade. Japp, jag är nageltokig och nu är det hög tid att fixa till dem igen. Misstänker starkt att det kommer bilder. De har blivit superlånga så nu ska de kapas av för det gör så ont när de går av.

Önskar Er en fin tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...