29 mars 2014

Första vårdagen 2014



Idag har jag och dotran bara varit. Vi åkte till byns hembygdsgård och strosade runt. Det var ljuvligt varmt och skönt i solen och eftersom vi var rätt tidigt ute i farten så var det inte mycket folk heller i början... 


Hembygdsgården är så mysig och finns så mycket fint att titta på. Man tröttnar aldrig. Tänk att jobba där hela dagarna i den miljön, då skulle jag må gott.


Det enkla är oftast finast... 


Hönan Agda och gänget kucklade runt i deras söta hönsgård. 


Man blir aldrig för gammal för att kika till kuckeliku-gänget. 


Handelsboden visar upp så fina prylar och man vill förstås ha allt!


Den här fejk-kakelugnen vill jag ha!


Efter kattraumat igår så ville dotran hem till mommo för att klappa sin katt.
Vi satt i solen över en timme och bara njöt. 


Sen hem och fortsatte och njöt av solen. 


Köpte mig två fina vita pelargoner på bästa Lövparkensträdgård.
Fanns så mycket fint och det riktigt kliade i fingrade när jag såg alla vårplantor..


Så nu får pellisarna stå i tv-rummet en stund tills jag har planterat om alla mårbacka igen. Brukar plantera om sticklingarna twice.. 

Nu ska jag fortsätta slappa. I morgon blir det kalas hos mormor.

Ha det bäst!

KRAM ~ INA

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder, Ina! Jag minns en jättefin bild i din blogg som du måste ha tagit vid väggen där på den tredje bilden...:) Underbart ställe!
    Kram☼

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva!
      Visst ser det mysigt ut! Man åker liksom tillbaks i tiden för ett litet tag. :-)

      Kraam! ☀️

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...