3 mars 2014

Att se framåt ...


Längtar efter semester... 

Hej bloggisar!
Måndag. Hemma. Vila. Drömma.
Jag kom hem igår från sjukan i Köping. Efter att ha legat där i en fyr-sal sedan i torsdags så hinner man tänka mycket. Jag kom fram till mycket men när man kommer hem så "matchar" inte idéerna som man fick där här hemma. Men det gör inte så mycket. Tur att man kan drömma sig bort i alla fall. Idag ska jag bara "vara". Har hunnit handla och det var en pärs. Svetten började lacka vid kassan och det var skönt att komma hem och sätta sig i soffan och pusta ut. Man är inte i högform efter att ha legat i en säng i flera dar. 

Läkaren kom ej fram till exakt vad som strular. Jag ska vidare till kardiologen i Västerås för att kolla upp mer på djupet vad som gör att jag har extra slag.  Jag ska även få lungorna undersökta igen då de tyckte att röntgenbilderna inte såg så jättebra ut. Alla blodprover de tog. (minst 12) såg bra ut. Känns toppen! Blodfetter/Kolesterol, socker, sköldkörtel, struma, lever, njurar etc allt var topptrim! Jag kände aldrig oro, stress eller dyligt utan bara irriterad över situationen, men sånt här kan man inte styra. Nu vill jag bara vara ifred, orkar inte prata om detta. Finns inget att säga. Orkar inte prata om det som har varit. Nu vill jag se framåt. Ska försöka ta mig till jobbet snart så att man kommer tillbaka i rullorna. Sportlovet blev sjuklovet och det känns trist. Jag skulle verkligen behöva semester, några dagar här och där och en vecka till Kreta är inte långvila... Så nu ska jag kolla på arbetsförmedlingens hemsida om det finns ett fast jobb så att jag kan ta ut semester - i framtiden ...



Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...