8 februari 2014

Sista andetaget ...


Mor o far 


Farmor Sara med Pappa.. 1944


Coola farsan i ungdomens dar.

Precis vid denna tid för två år sedan tog du ditt sista andetag. Kommer aldrig att glömma samtalet från lasarettet. Det känns inte som två år sedan. Det finns liksom ingen tidsrymd till din bortgång. Det känns som en evighet men samtidigt alldeles nyss. Du gick bort tok för tidigt och jag tycker att livet var orättvis mot dig och mot oss. Varje gång man åker till morsan så känns det som att du är där - som vanligt. Att du antingen sitter framför tvn för att kolla nyheter eller att du snickrar och grejar med huset. Men du är inte där. Jag hör din röst fortfarande. Kommer ihåg varje gång du ringde så sa du. - Det är pappa här, hej. 

Du fattas oss. 
På tisdag fyller du 71 år. Vi ses vid graven. Jag tar med mig choklad. Kärlek till dig.




Instagram

1 kommentar:

  1. Det verkar som att ni hade ett fint förhållande, Du och din Far.
    Fina minnen, men saknad och nåt som fattas... saknaden kommer alltid att finnas och ibland gör den väldigt ont, ibland mindre...
    Båda mina föräldrar är döda och jag önskar varje dag att dom var med och fick uppleva sina barnbarn och det vi har nu. Fast på nåt sätt så känns det ändå som att dom finns hos...

    Ha det gott! och hoppas att din förkylning släpper fort.
    kram lisa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...