18 januari 2014

60-tals köket



Jahapp. Då åkte penslarna fram i afton. Mitt kök byggdes i slutet av 60-talet och dessa standardkakel finns nog i många lägenheter runt om i Sverige. Jag har funderat många gånger om jag ska riva ner det och sätta dit nytt men det får nog vara tills den dagen de gör stambyte i föreningen. Så det får duga men jag tänkte måla ovanför kaklet. Det är en rätt kraftig tapet där som jag har torkat av och ska dra bara dra på två lager takfärg. Yes. Jag använder takfärg på vissa väggar. 

Jag känner att det är dumt att byta kakel men inte diskbänk. Men pengarna är slut och det är inte billigt att renovera kök så det får vänta. Tur att föreningen är från 60-talet och inte 70-talet för då hade jag nog haft orange och brun kakel i både kök och badrum. Men nu är det är mörkt och dunkelt i köket så jag ska nog måla i morgon när det finns även dagsljus. Kanske blir bäst resultat då. Vi får se, jag vill ju inte missa "stjärnorna på slottet" klockan åtta i afton... 

Önskar er en fin kväll!

KRAMEN ~ INA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...