6 december 2013

Årets höjdpunkt! ~ Vit amaryllis ❤



Hej!
Då var det fredag och vitt har vi fått på backen. Jag är väl en av de få som inte vill ha snö. Det går så bra så utan det vita för min del. Men nu är den här och jag fick höra i går kväll att det ska bli plusgrader nästa vecka och då förmodas den försvinna. Därför tycker jag att vi lika gärna kan vara utan detta... Nog om snön. Nåt som är vitt och vackert är vita amaryllisar. Vinterhalvårets höjdpunkt helt klart! Nu blommar det för fulla muggar här hemma och jag måste fixa fler lökar helt klart. 



I helgen ska jag och dotran tapetsera. Eller dotran är det väl egentligen. Hon måste få träna och det förstår jag så väl. Det blir väl att jag är i vägen för henne så jag tänkte städa hennes rum och ta fram lite julpynt. Hon har lovat att vara med mamma heeeela helgen och det är jag så glad över! 

Önskar Er en fin och mysig fredag!

KRAM ~ INA 

Kika in hos Pilgrim och kolla vad andra tycker om "årets höjdpunkt" i trädgårdsvärlden:

8 kommentarer:

  1. Här är faktiskt en till...................snö kan det få vara på jul och nyår.............men jag klarar mig fint utan annars!
    Men det vågar man knappast säga..............................

    Fin bild på amaryllisen.

    Önskar en fin helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregående inläggare men det får gärna vara fruset för annars blir det sååå smutsigt av hunden :-)
    Din vita amaryllis är så vacker.
    Trevlig helg.
    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Lite snö räcker, så mycket att det täcker upp.
    Det blev snyggt med de nygamla tapeterna,( i nästa inlägg)
    Vita amaryllisar är ett måste för mig också. Har en på gång med tre stänglar.

    Ha en fortsatt fin advent.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Så roligt att du har en så duktig dotter, grattis till det och amaryllis det är en mäktig blomma i juletid.
    Ha en fin andra advent
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Nydelig, nydelig! Og så holder de lenge også :-) Min første hvite har nettopp startet å blomstre. Adventsblomst!

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig om snön! Den kan lika gärna låta bli att komma eftersom den försvinner igen i veckan..... Men din amaryllis är UNDERBAR :)

    SvaraRadera
  7. Vita amaryllisar är vackra och visst är det vackert ute med snö bara man slapp frysa och skotta:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  8. Skulle klara mig med lite mindre snö, vi får oftast för mycket här. Härliga bilder från dig med riktig julstämning!
    Ha en skön andra advent!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...