6 november 2013

Vad är shellac?



Shellac är ett nagellack som man kan säga är en blandning av nagellack och gelelack. Det finns i massor av olika nyanser och de håller i ca 3 veckor utan att färgen lossnar. Lacket härdas i ett UV-ljus och det blir en fast och glansig yta på naglarna. Det torkar på en gång och du kan exempel stoppa ner handen i jackfickan och plocka upp nycklar på en gång utan att naglarna förstörs eller repas. Jag har spacklat, slipat och målat med mina vackra naglar och det händer inget som förstör ytan på naglarna. Helt fantastiskt. Jag har alltid haft trasiga, korta naglar som hyvlar sig och se idag! Happy!

Önskar er en fin onsdag!

KRAM ~ INA




4 kommentarer:

  1. Hej min vän :)
    Förstod att du skulle bli chockad :)
    Åh.... det måste jag verkligen testa.. Mina naglar är inte av den bästa sorten, korta tunna och går sönder heeela tiden.
    Måste man göra det på salong?
    Ha en underbar onsdag
    kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Vilket bra lack det låter som..fin färg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Jaa precis vad är shellack ???...förlänger det naglarna eller är det bara ett nagellack ?.....skulle nog vilja ha lite längre naglar jag ;)))...........snyggt iaf;))
    Ha det gott!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  4. Hej Ina! så snygg färg!! o hållbart..kanske man skulle testa..hoppas du har det bra i renoverings stöket :) kram Jessica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...