30 november 2013

Adventsstake och posttrumpet



God afton!
Idag har jag haft en toppenskön dag. Jag och GB var till södra Dalarna - Hedemora. Där strosade vi runt bland loppisar och vackra butiker. Fikade gott och njöt av det goda kaffet. I en loppisbod fann jag en rolig liten sak. En ljusstake i mässing som ser ut som en posttrumpet. Den kändes klockren! Var ju bara tvungen att köpa den, kommer att passa ypperligt bra i hallen här i posthuset. Köpte NS Svensk Spets-gafflar i mindre modell än vad de jag har i besticklådan. Köpte även ett litet sidobord som står just nu i köket. Ska visa er den när den "hittar" sin plats. 


När GB lämnade mig utanför porten här hemma så kände jag liten lätt ångest kom krypandes. Såg upp på höghuset och såg att nästan alla hade tagit fram stakar - typ alla utom jag! Klockan var halv fyra när vi kom hem och då kom jag på mitt i halvpaniken att butikerna här i byn hade adventsöppet till fyra. Så jag rusade upp med grejerna jag hade fyndat och sen ner på byn för att köpa stakar. Köpte två stycken i mässing och jag är så nöjd med dem. Så nu lyser det så vackert i köket. 

Önskar Er en fin första advent! 

KRAM ~ INA


6 kommentarer:

  1. Verkligen perfekt för dig, antar att den bara stod där och väntade på just dig.
    ha en fin och skön Advent
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Klart att den ljusstaken hör hemma hos dig! Vilka fina adventsstakar du fick tag på, otroligt tjusiga.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Vilken fin ljusstake.................din trumpetstake.
    Ovanlig tror jag..........

    Önskar dig en fin 1. advent,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vilken cool ljusstake !!!....måste ju bara passa perfekt hos dej ;)).....hoppas ni inte blåser bort......det gör nästan vi idag........just nu ser det ut som det nästan stormar !!!!.......ha en fin söndag och tänd mycket ljus (men glöm inte att släcka dom , hihi)..........kram till dej!!
    Britt

    SvaraRadera
  5. Hej Ina! så passande med post trumpeten o dessutom var den riktigt söt <3 så juligt du har det här inne nu..önskar dig en fin fortsättning på 1a advent.kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Vilken fin post trumpet, har aldrig sett något liknande. Kul när man hittar något annorlunda.
    Ha en fin vecka
    Kram Britt

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...