3 oktober 2013

Postvallen Ljungdalen


Jag sitter här framför datorn och går igenom mina bilder. Hittade några från fjällen-resan. Det var i slutet av juni månad vi var där och allt var så ljust och krispigt grönt.


Färgerna var starka och kontrasterna mellan himmel och jord var märkbara.


När jag tänker tillbaka till stugbyn vi bodde på så är det en sak jag märker att jag gör automatiskt även här hemma när jag ser på bilderna. Jag spejar och lyssnar extra noga. Hur då - varför? tänker ni. Jo, det är så att när man var i stugan och dess område så lyssnade man efter fågelkvitter. Man var liksom på span. Så fort det prasslade lite i trädkronorna så slet man fram kikaren och öronen var som paraboler. Man fick inte missa något. Tänk att man kan få såna minnen utav att se på bilder från sina resor. Det är rätt kul. Undrar hur det ser ut där uppe nu i oktober månad? Tänk en solig dag där med massa renar och färgsprakande löv. Vackert ...


2 kommentarer:

  1. så vackra bilder ;))
    Jaa det är härligt i fjällen...........det var länge sen jag var där.......
    Ha en fin och solig dag!
    Kramisar bia<3

    SvaraRadera
  2. Jätte fina bilder..och nu är det säkert lika fin,t men på ett höstigt sätt :) ha en fin kväll< kram Jessica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...