28 oktober 2013

Malmstake och massa mässing



Hej måndagsglada bloggisar!
I morse gick jag igenom mina bilder på mobilen. Det blir en hel del bilder när det renoveras. 


Idag ska det spacklas hade jag tänkt. Måste passa på innan pärlsponten kommer upp. 


Igår var jag på auktion med en väninna. Det var inte så mycket fint att ropa in denna gång. Jag gillar mässing och passade på att ropa in lite bling på slutet. Möblerna som jag hade suktat över gick på alldeles för höga siffror. En jättefin garderob i ek gick på över 2000 riksdaler och det är oweeeej to much för mig. Fanken den som köpte skåpet målar den vit eller nåt. Den var såå fin! Fattar inte att möbler ska målas om i det där lantliga "shabbia chic-iga" hela tiden. Okej om men möbler är i dåligt skick men många av de möbler som säljs är i kanonskick. Om ett par år sitter halva svenska befolkningen och skrapar möbler ... 


Japp. Jag köpte mig en en sån här malmstake. Jag vet, många tycker att det är en "judestake" men jag älskar desssa vackra skapelser. Guldigt och vackert. Tidslöst. Tänk den med röda ljus till advent. Kommer bli såå fint i matrummet med denna tjusiga ting. hihi

Höstlov här i byn. Mindre kul för mig som får sitta helt allena på jobbet.. 
Men men, tänker inte ta tjänstledigt för att de andra har lov..

Önskar er en fin start på veckan och hoppas att det inte kommer att blåsa allt för mycket!

KRAM ~ INA

1 kommentar:

  1. Håller på att försöka få ordning på Instagram (askimstom). Kommer nog inte att vara så aktiv själv men kul att se andras bilder.
    Nu undrar jag om du vill hjälpa mig med en sak. Ser att du har , ja va heter det, en Ikon där det står "view on Instagram". Var får man tag i den och hur installeras den. Jag har Blogger. Tackar på förhand om du vill hjälp en +65/M

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...