26 oktober 2013

Gammaldags tapeter - Liljesal


Instagram today...

Hallå i stugorna!
Här är det fortfarande kaos. Men mer organiserad kaos. haha
Har målat nu hela eftermiddagen runt skåpen. Känns jätteskönt att ha första omgången färdig. I morgon blir inget gjort då jag ska iväg på trevligheter. Början av nästa vecka ska jag spackla och slipa sen måla taket innan jag drar över penseln runt skåpen igen... 

1.2 meter problem. Vad för tapet?

Jag har sprungit till färgbutiken ett X antal vändor. Jag har velat tusentals gånger. Jag skulle ha hållit mig till min första tanke men som personalen sa så är det en process som man måste gå igenom när man inte vet till hundra hur man vill ha det. Jag är så kinkig. Jag kan inte bara köpa en tapet som är fin. Utan den måste passa i färg och mönster med mina väggar, möbler och t o m mina lampor. haha - så renoveringen är som ett heltids jobb, tar många timmar innan jag är nöjd... 

En av många tapetrullar jag har släpat hem... 

För ett tag sedan sedan köpte jag tapeter till hallen. De ligger och väntar på att bli upphängda. I förmiddags när jag var till färghandeln för tusende gången så kom jag på - Jag tar hall-tapeterna till köket!!  Det kändes så skönt när jag kom på den idén. Då får jag ta tapetproblemet till hallen sen.. eller, jag vet vad jag vill ha där. William Morris tapet med citroner på. hihi

Tapet Mormors tid vill jag också ha - i samkvämsrummet.. 


Tapet Liljesal - år 1860-1880

Så nu kan jag pusta ut. Tapeten åker upp i köket - that´s it. 

Nu ska jag tvätta av mig färg och hoppa i pyjamasen. Ska upp tidigt i morgon.

Ha en fortsatt trevlig helg!
KRAM ~ INA



3 kommentarer:

  1. Kikar in och önskar dig en trevlig helg
    l
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Avundas dig inte!
    Avskyr att välja tapeter, färg osv. Kan aldrig bestämma mig, till slut tar jag bara en så får det bli som det blir.................
    Men du ser ut att ha bra smak, alla tapeter du visar är fina.

    Ha en fin dag vad du nu ska hitta på,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Var hittar du alla fina tapeter? Och vilket jobb du har lagt ner i lägenheten! Kommer ju bli världens finaste när du är klar!

    Kraam

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...