4 oktober 2013

Gammaldags hem i byn ♥


Inas matrum

God morgon bloggisar!
Då var det fredag igen. Så skönt. 
Har mumsat frukost och bläddrat i mina favorittidningar. Har även fått hem MIO katalogen som bjuder på mycket fint. Jag hade feber inatt så idag blir jag hemma från jobbet och vilar upp mig så gott det går. Har jag berättat att jag är den enda! som är arbetande i detta höghus? Det är sant! De kallar mig för ungdomen som har flyttat in i posthuset. Kul att få bli kallad ungdom när man är 41 år. 


Inas Hyde Park 

Se så fint det sprakar där ute bland träden. Färgexplosion

Gamla postkontoret... 

När man tittar ut genom mitt sovrumsfönster till vänster så ser man en utbyggnad. Den delen var postkontor förr. Det kommer jag ihåg. När man fick ta en nummerlapp och gå fram till en lucka för att betala sina räkningar. Idag är det en klädbutik där. På bottenvåningen i själva höghuset är det ungdomsmottagning, spa och fotvård. 

Stilleben...

Har jag visat mitt senaste inköp? Jag blev så förtjust i denna 74 cm höga "bur-urna" för ett tag sedan och gick och klurade om jag skulle köpa den. Efter ett par veckor gick jag in i butiken och då fanns det bara 1 kvar! Fick panik, -shit, ska jag köpa den eller ej?... Den sista var ju sned och sånt kan man ju störa sig på. Men då sa butiksinnehavaren att hon kunde gå ner i pris så då slog jag till. 
Har inte ångrat mig sen dess...


I ena hörnet i tv-rummet så står en byrå. Den har blivit som en slags avställningsplats. Det är böcker av alla dess slag, fotografier, tavlor, ljus och psalmböcker mm.. 

Kurre

Vill bara visa Kurre. Han dog 1956 och blev uppstoppad. En gammal kille men ack så söt. Kolla in tapeten bakom Kurre. Fruktansvärd. Den tapeten finns i matrummet och ska väck den dagen då panelen ska upp. Sitter och väntar på samtalet från byggfirman som ska riva väggen... 

Önskar er en fin fredag!
Kram Ina

2 kommentarer:

  1. Ja då var det fredag igen...veckorna går fort...här är det kvällspass på jobbet idag
    ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Så fin bur-urna du har;)).....och fredag ja, nu är den snart slut, hihi....i morgon ska vi ut och äta med ett annat par....gillar att gå ut på restaurang/krog och äta ;)))......önskar dej en trevlig och fin helg min vän!!
    Kramisar bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...