30 september 2013

Sala marknad och loppis



Hej Bloggisar!
I lördags var jag och GB till Sala. Vi skulle botanisera bland butiker och loppisar. Vi började med Frälsningsarméns lokal och café. Där bjöd GB mig på smarriga våfflor med grädde och sylt. 


Kolla in lejonet! Jag fick sitta i en vacker gammal soffa och dess armstöd hade "klappare" såna där ni vet man kan ha på sin ytterdörr. Visst är den vacker!


Vi gick runt i centrum och där var det fullt med folk för det var marknad. 
Efteråt åkte vi till Sala silvergruvans antik. Så mycket vackert på ett ställe! Jag ville nästan allt som fanns där. Jag blev helt betagen av alla vackra gamla bokskåp och sängbord mm. Visst, ex bokskåpen kostade ca 3000 kr stycket men vilka bokskåp. Såna skåp hittar man varken på Ikea eller Mio. Så hellre köper jag ett bokskåp i antikboden än på Ikea för samma summa... 


Kolla in blomstren som jag fick av GB. Hon vet vad jag gillar. De är så vackra. 

Igår hade jag kalas och bjöd på fruktsallad och glass. Jag fick så mycket blomster denna helg att man nästan kan tro att jag fyllde jämnt. 

Nu är min rast slut och jag ska strax till matsalen för att äta lunch. 
Känns skönt att ha mobilen i handen igen. Den har legat här på rummet hela helgen. 

Önskar er en fin start på veckan!

INA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...