12 september 2013

Riva köksvägg




Kolla in mitt kök - matrum. Ser för jäkligt ut rent ut sagt. Golven, väggarna ja allt måste fixas. Nu har jag bett om en offert av en firma. Har fått en summa från en annan. Jag skulle kunna klubba ner väggen själv men jag är inte så värst inspirerad att göra det plus att det går el i väggen så då törs jag absolut inte såga och banka några i väggar. Nästa fundering för min del är - näääär kommer ni och river väggen daaa? Någon gång i slutet av oktober sägs det om man har tur. Gaaah!! Vad är problemet? Javisst, skitlitet jobb för en firma men det kommer ju gå snabbt för de att riva ner väggen. Men men, här får nog "otåliga Ina" vara tålmodig och vänta duktigt på att de ringer. 

Medan jag väntar så kan jag förstås sitta och googla golv och tapeter och pärlspont och allt som hör till. Drömma lite så här på höstkvällarna är inte helt fel heller...

2 kommentarer:

  1. Nej, det är inte fel, nästan det roligaste på hela resan...planeringen, färgval, mönster...åh, jag älskar det där att hitta olika och "rätt" kombination. Men jag förstår dig också, väntan på hantverkare...ja det är ett kapitel för sig;)

    Ha det bra!! i alla fall.
    kram lisa

    SvaraRadera
  2. Så roligt med renovering! mindre kul med att vänta på hantverkare!! de lever ju ett eget liv :)) kul att spåna efter tapeter o dyl nätet är ju toppen på det viset ♥ må så gott kram Jessica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...