22 september 2013

Loppis och Duro tapeter



Igår var jag och mor till hembygdsgården en snabbis. Miljön är underbar och vädret var lika så. 


Vi passade på att gå på loppisen och där fyndade jag en liten dala-tupp och grytunderlägg. 


Både jul- och påskpyntet hade kommit fram på loppisborden. Det är för att de stänger loppisen under vintern då det inte finns tillgång till värme i det huset loppisen befinner sig i. 


Jag gillar färgen på pärlsponten de har i kaffestugan. Måste ta reda på vad färgen heter för jag skulle vilja ha den färgen i mitt kök..



Sen åkte vi till en målarbutik. Vi fann många fina tapeter. Mor vill ha cottage style i sovrummet. Blommigt och lite romantiskt. Jag vill ha gammalsvenska tapeter. Lite åt sekelskifte. Dotran går tredje året på målarprogrammet och hon ska ha ett projektarbete som betygsätts. Hon ska fixa ett sovrum hos mor så mor måste välja tapeter och färgskalor nu innan det sätts igång. 

Ha det fint!
Kram Ina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...