25 september 2013

Hembygdsgården


Bild: Två stycken långa brädor med varsin vacker madonna på.. 

Hej bloggisar!
Då sitter man i soffan en stund och kikar lite på nätet. Jag har inte fotat mina fina långa brädor för jag finner inget passande ställe att fota de än. Men det kommer. I promise!


Efter jobbet/skolan så drog dotra och jag till bilbesiktningen. Det var premiär för jäntan att få bilen sin besiktad. Det gick igenom utan anmärkning. Så skönt. Vi firade med lite fika på vackra hembygdsgården som ligger bara tiotal meter från besiktningsstället. 


Jag verkligen älskar miljön på hembygdsgården. Den är rofylld och det finns massor av att insupa för njutning. Tapeter, lampor, möbler och växter. Det känns som man åker tillbaka i tiden när man kliver in i deras lilla café. Jättemysigt. 


Givetvis passade jag på att gå in på deras loppis också fast jag var där för några dagar sedan. De hade fyllt på med lite smått och gott och jag fann en liten söt julgransfot för endast 15 pix. 


Solen sken in så härligt och starkt för en liten stund sedan. Jag satt i matrummet och helt plötsligt så var det prismor överallt i hela rummet! Kristallkronan skimrade så vackert i solen och jag vinkar - hej på bilden. Ser ni mig? haha Ja, man är ju lättroad!  Kristallkronan är ju sned och vind men jag såg att det fanns små skruvar på armarna så jag ska försöka rätta till den lite sen någon dag. Lite pilligt men det ska gå. Det är trist när en prisma hänger längre ner på ena sidan än den andra. Men det ordnar sig.. 

Ha det fint!

INA 

2 kommentarer:

  1. Vilket mysigt café och brädorna är ju underbara! Ett fynd!

    SvaraRadera
  2. Mysigt cafe` och vilken fin julgransfot du hittade
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...