1 september 2013

Back at home ...


Hej bloggisar!
Då är man hemma igen efter en vecka med sol och värme. Vi har haft det så skönt och bara njutit på stranden från morgon till kväll. Dotran blev sjuk dagen innan vi åkte men hon har klarat värmen bra trots allt. Jag tog inte många bilder där nere. Så fort jag tog fram kameran så tänkte jag - den där vyn har jag redan på datorn hemma. Det här var femte gången vi åkte till Kreta så datorn är redan full med semesterbilder därifrån...


Jag blir lika förundrad varje gång när jag ser allt blommar så stort och starkt vid medelhavet. Läser på bloggar att de försöker ta hand om sina små olivträd på olika sätt här hemma och där nere växer de som ogräs överallt. Tänk vilka olika klimat vi lever i.


Jag stod sist i kön. Allt för att få solens strålar på skinnet ett par extra minuter ...


Här står jag och blickar över Kreta bergen med ryggan på magen. Vill inte åka hem.


Aj Aj kapten. Jag ska väl kliva upp i planet då.

Idag är det söndag och jag har precis betalat alla räkningar som låg och väntade på mig. Ska strax ha tvättstuga då vi har mycket sand med oss hem i handdukar och kläder. 

Först en stor balja "svenskt kaffe"

Önskar er en fin söndag!

Kram ~ Ina


1 kommentar:

  1. Det syns att ni tillbringat tid i solen. Du är ju närmast "svartbrun". Har aldrig varit på Kreta men hört mycket gott om den ön. /M

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...