18 augusti 2013

Weekend resa ?



Lördagen bjöd på fint väder. Jag och dotran var till hembygdsgården för att ta en fika och samtidigt fick vi en promenad. 




Lördagsgodis inhandlades förstås ...


Vi satt nog säkert i två timmar och bara njöt. Man måste passa på att njuta av de sista sommardagarna. Snart börjar skolan och hösten är intågande... 

Vi satt och pratade om vad vi ska göra denna höst. Resor förstås. Vilka resor vi ska göra. Enda nackdelen med att jobba på skola är att man är låst till bestämda lediga dagar. Men samtidigt så vet vi att det är ända tillfället att göra något då dotran går i skolan än. 

Vi har kollat på kryssningar, men jag är inte så där jätteförstjust i det. Inlåst i en kantig plåtlåda på guppade hav. Sen kollade jag på resor ut i Europa. Höstlovsveckan är dyr förstås så det är svårt att få tag på flygstolar under tusenlappen per person. Men vi har kikat på Nice, Paris och London. Så nåt åt det hållet blir det. Under höstlovet. Sen har vi kollat på vad vi ska göra när jag fyller år. Skulle vara kul att ta in på nåt hotell ett par dar. Använda Coop medmera premiechecken. Men vi vet inte vart än. Eller kanske man kan ta sig över till Tallinn och sova där en natt... ?

Men först tar vi vackra Kreta!

Kramar ~ Ina

3 kommentarer:

  1. Har en väninna som har lägenhet i Nice och vad jag förstår på henne är det en underbar plats. Lätt att åka tåg över gränsen till Italien och stora marknader och till Monaco mfl ställen. Jag skulle ta det om jag fick välja....

    SvaraRadera
  2. Hej min vän!!
    Skulle också vilja göra en weekend resa någon stans i Europa.....är dålig på det;)...men nu packas det för fullt här.....vi åker i kväll....och kameran får följa med, hihi....bilder kommer förstås;)
    Ha det så gott vännen!!!
    Kram<3

    SvaraRadera
  3. Hej! så skoj att ha lite att se fram emot ♥ då går liksom hösten/vintern lättare på något vis!kreta låter hur underbart som helst :) snart är ni där!kram Jessica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...