11 augusti 2013

Att bygga insynsskydd/skärmar


Hej och hallå!
Då var det söndag igen. Tycker veckorna bara rusar iväg. Jag började snickra ihop ett par gamla läktpinnar för ett par veckor sedan. Ville ha gardiner/insynsskydd på balkongen. Jag mätte höjd och bredd. Letade reda på spirallina och öglor. Målade trät en vända med vit färg. Oljebaserad. Tog mina gamla spetsgardiner från Ikea och tjolavips så fick jag lite ombonat på balkongen. 


Jag tog ut konstellationen på balkongen för att se att höjd och bredd blev bra. 


Snickrade ihop två stycken sådana. Blev inspirerad av detta då jag googlade efter vikskärmar och fann flertalet fina sidor med tips. 


Man kan även använda spirallina/tvättlina nertill men jag vill ej förstöra längden på gardinerna så det blev bara upptill. Man kan använda häftpistol också... 


Svårt att fota motljus men det blev liksom ett extra rum eller en förlängning av samkvämsrummet. 


Fick även idéer att knopa ihop små mini skärmar till sovrumsfönstren. Men nu har jag kommit på en annan sak jag vill göra. Jag vill börja korsstygnsbrodera monogram. Vet ej vad jag ska ha de till men jag tycker att det är fint. Man kanske skulle göra monogram/blommönster till sina blivande fönsterskärmar? Ja ni hör, jag har massor av idéer men tar inte tag i det jag skulle behöva göra först. renovera samkväms rummet... 

Bild från nätet... 

Se så vackert! Ögongodis!


Nu är det dusch och lunch. Sen jobba tredje kvällen av fem...


2 kommentarer:

  1. Så fint det blev!!!
    Fin spetsgardin också...jag gillar spetsgardiner;)
    Ha det så bra på jobbet då;)
    Kramis bia<3

    SvaraRadera
  2. Sådana gardiner har jag som insynsskydd här i lyan. Släpper in ljuset så fint men känns lite ombonat ändå. Jag bor ju på "gatan" och folk passerar härförbi.....och så lätttvättade sen och det är ju inte fel heller! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...