2 juli 2013

Matrummet



Varje gång jag kikar in här så blir jag nästan deppig. Jag vet att det ska bli renoverat i höst och det kommer att bli sååå fint men det är superjobbigt att se detta "skräprum". Jag har inte ens packat ur alla kartonger än. Tänker att vi ska ändå renovera och då måste jag tömma och packa allt ändå. Men tänk om tiden kunde gå liiite fortare så att jag kan njuta av alla rum vi har här i lyan. 


Kolla in tapeten! Den försvinner så fort det börjar renoveras. Jag ska nog ha pärlspont. Enkelt, vackert och tidlöst. Kanske sponten ljudisolerar lite också?...


Måste ta reda på hur mycket det kostar att riva en vägg. Plus få dit pärlsponten i både matrum och kök. Kan inte bli tokdyrt. Jag har lite på reparationsfonden men det räcker nog inte så långt. Men det ska bli gjort för att då kommer jag säkert att trivas att vara i kök/matrum igen.

Kramen ~ Ina


Tack för alla hälsningar. Det gör mig så glad att läsa dem. Har lite svårt att kommentera hos er när jag använder mobilen men jag läser era fina bloggar varje dag. Såg i flera hälsningar om myggen uppe i norr. Där vi var finns inga mygg. Det ligger så högt upp (975 m över havet) att det är myggfritt men när man åker ner i dalarna där träd och buskar finns där finns mygg och knott. 


3 kommentarer:

  1. Riva vägg? Alla väggar kan man ju inte riva enkelt, de kan vara bärande och då tror jag det blir väldigt kostsamt. I vårt gamla hus gjorde vi ett valv istället med extra balk och det fungerade jättebra. Vet hur det känns med flyttkartoner...jag har bott i min lya nu i ca 4 mån och förrådet är proppfullt med kartonger och jag letar ständigt efter saker jag önskar jag hittade. Kram

    SvaraRadera
  2. Kommer att bli jättesnyggt med pärlspont.
    ha en bra vecka
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Men kära vän...du vill väl inte att sommaren ska gå fort, hahaha....men väntar man på nåt gott så....;)
    Det blir nog snyggt iaf!!
    Stor kram vännen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...