24 juli 2013

Hundar från Oscar o Clothilde


Igår efter jobbet så tog jag mig en promenad till Hembygdsgården. Gick och strosade runt en stund och bar njöt av atmosfären. Jag träffade en väninna och vi tog en kaffe och bara satt och bubblade en stund om vad som hade hänt sen sist vi träffades... 


Såna här väggar vill jag ha i matrummet. Undrar vem som har målat dessa vackra kurbitsmålningar? 


Superrea på Oscar o Clothilde!

När jag kom hem så plingade det i mobilen. Jag hade fått ett paket och det var bara att knata över till Ica för att lösa ut den. Spännande! 


Jag hade beställt i helgen två stycken vackra hundar i Papier mache. De var större än jag trodde. Jag uppfattade att de var små plutthundar som var max en halv hand hög men de var mycket större - och finare än jag trodde. Är såå nöjd. Den till höger hade kostat 609kr och den till vänster 499kr. Nu betalade jag bara 50 riksdaler stycket. Superduperfynd enligt mig. hihi


Idag är det en månad kvar innan Kretatrippen. Känner att jag äntligen kan se målsnöret. Jag hittade en glasskål med stenar och snäckor från vår senaste tripp dit. Det är ju så att jag har massor med glömda gömmor här hemma då jag inte har packat upp så mycket än. Jag ska renovera kök/matrum i höst och då tycker jag att det är lite dumt att packa upp alla kartonger då jag måste packa ner en hel del när det är dags för rivning av vägg. 

Nu ska jag och dotran till doktorn. Hon har varit sjuk i 1½ år och hon får ingen hjälp. Det blir privatläkare snart. Det här går inte. Hon har mykoplasma som inte vill försvinna...

Ha en fin onsdag!

Kramen ~ Ina

6 kommentarer:

  1. Läckra hundar och va härligt att åka till Kreta...vi vill åka till Turkiet i sommar, men vi vågar inte beställa resa ännu, för mamma har blivit sjuk...men vi hoppas att vi kan komma iväg ;))...
    ha det gott min vän!!!
    Kraaam bia

    SvaraRadera
  2. Visst är de läckra Bia! Trodde aldrig att jag skulle bli hundägare. ;)
    Åh vad trist att din mor är sjuk. Hoppas att hon kryar på sig snart och hoppas att det inte är något allvarligt. :( Jag håller tummarna att ni kommer iväg på resa. Det är livsnjutning deluxe. :)
    Kramar Ina

    SvaraRadera
  3. Oh vilka underbara dörrar.....vill ha sådana-känslan infinner sig. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina hundar! Så tråkigt att dottern inte blir bra från sin mykoplasma. Hoppas att ni får hjälp hos doktorn! Kreta låter underbart! Skönt att ha något att se fram emot.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. vilket mysigt ställe och hundarna var ju ett fynd..jättefina
    ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Hej Ina! måste bara säga Tack för du lämnar så fina kommentarer :)jag har spanat lite på oscar o clothilde de har en hel del fina saker!o dessutom ganska bra priser på en del grejer! hoppas nu dottern får hjälp för det låter inget vidare!!må så gott kram Jessica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...