19 juli 2013

Grön fjäril i tvättstugan ...

Grön fjäril ~ Geometra papilionaria

Hej och hallå i stugorna!
Då var det fredag och nalkas helg. Såå skönt!
Har jobbat idag och timmarna går fort som vanligt. Bara bra. När jag var i tvättstugan i morse med min arbetskamrat så fick vi besök när vi öppnade fönstret. En jättefin fjäril tittade in och sa hej. 


Efter jobbet åkte jag och mor till dotran ute på Seco´s industriområde. Där sitter hon i vaktstugan för att kontrollera alla lastbilar som vill in i området. Hon visade vad hon brukar göra och hur. Jag fick äran att prova på att trycka på några knappar så att grindarna öppnades. Ett perfekt jobb. Där skulle jag kunna jobba, sitta och vara trevlig och visa vägen för alla som kommer på besök. 

Nu ska vi mumsa kebab och bara mysa.

Önskar er en fin helg!

Kramar ~ Ina

1 kommentar:

  1. Vilken söt fjäril! Din dotter är också jättesöt! Kul att hon har fått sommarjobb. Det är inte så lätt för ungdomar att hitta jobb nu för tiden.
    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Carina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...