16 juli 2013

Balkong idéer!


Hej godingar!
Se vilken trist bild. En trist balkong. En trist baksida. Igår så ville jag öppna ena fönstret på balkongen. För att inte katten Ebba skulle hoppa ut så hämtade jag "kattdörren" som står i hallen... 


Då kom den briljanta idén att man skulle bygga ett par nya "kattdörrar" fast högre, som dekoration och lite som insynsskydd. Kände direkt att idéerna började spruta och ville börja snickra med detsamma. Men det gick ju inte. Jag har inget garage med gamla läkt och brädor.. Jag glömde bort för en stund att jag bor ju i en lägenhet.. förbaskat också... 


Så jag ska hem till mor och snickra i helgen. Ska ta lite mått och kolla efter tyg här hemma först sen ska det hamras på. Tyg får jag fixa fram sen om jag inte hittar nåt. Det lär bli något skirt så ljuset strilar igenom. Har försökt hänga upp ljusslingor också men det gick inte bra alls. Jag måste fixa något som håller upp slingorna. Något bra fäste liksom. Får se vad jag hittar på.. Kanske man bara ska slinga upp ljusen på de blivande insynsskydden? ... Vi får se! 


Ha det så bra!

Kramen ~ Ina

1 kommentar:

  1. Känner igen mig...det är lätt att glömma att man inte längre bor i villa utan i lägenhet numera. Tror din ide är jättebra!/M

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...