3 juni 2013

Vita gardiner från Tuvalie ❤



Hej igen bloggisar!
Vill visa mina vita gardiner som jag äntligen har fått upp i alla rum. (utom samkväm) Jag var in i en klädbutik som heter Tuvalie i byn för ca en månad sedan. De säljer även lite gardiner och annat trevligt lull till good price. Beställde fem par vita gardiner för att få lite fint i hemmet och det lite enhetligt. Känns så fräscht nu trots att jag inte har rustat mer än sovrummen. 


Jag fick fyra stycken långa vita lampfötter av Ela igår som hon köpte i Ullared. Idag var jag till Pickaboo i byn och köpte små enkla lampskärmar till. 


Kolla in vad jag håller på med nu idag. 
En "kattdörr" till hallen. Jag är ingen handy man men ett slags hinder ska man väl kunna knåpa ihop så att katta inte smiter ut när man har kattvakt som vill in. Jag tänkte först ha hönsnät eller dylikt men ångrade mig. Det blir spetstyg tror jag. Lite snyggare och katten Ebba klättrar inte på gardiner. (hoppas jag) 


Idag när jag var in i butiken Tuvalie igen för att kolla in ett par puffbyxor så hittade jag ett par nästan pronto. Emil i Lönneberga känsla över dem. Blå vit randiga, tunna och fluffiga. Passar perfekt i värmen.


Har äntligen tvättat fönstren. Fy vad mycket pollen det är i luften nu. Fönstren var alldeles gula. Inte undra på att jag vaknade med huvudvärk i morse då jag hade glömt att ta pollen-piller...


Vill bara avsluta med en pelargonbild. 
Kolla in min mutations pellis. Den som var en swiss star och fick en gren som blev en ny sort. Den nya sorten heter Pelargon Reima. Efter min pappa. Den frodas och mår bra. Nästa år kan man säkert ta sticklingar. Så kul så! Nu ska jag kolla på min "kille Ola-Conny" på femman. 

 Kramen ~ Ina 

7 kommentarer:

  1. Grattis! Så fint du har fått det. /M

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir...
    Jag håller med dig.
    Det är vackert när det blir ljust och enhetligt!
    Stor kram till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Vita gardiner är fint! och vilket vackert klädskåp jag skymtar på en av bilderna.

    ha en fin dag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Men väl en handywoman! Riktigt proffsigt gjord!
    Så fina gardiner, linne ger en härlig känsla i rummet...

    kramen

    SvaraRadera
  5. Blev ju jättebra med lampfötterna och vita gardiner är så fint
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Du får det jättefint! Jag tycker också mycket om vita gardiner.
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera
  7. Älskar vita gardiner!!!!
    Så hemtrevligt du har fått det;)))...Och visst är det härligt med pellisar;)
    Kram min vän!!
    Bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...