5 juni 2013

Ros Louise bugnet på balkongen ♥


 

Kolla in! Vår ros Louise Bugnet har börjat knoppa! 
Hur kul som helst tycker jag. Det trodde jag inte att den skulle göra i år och speciellt när den står i en rostfri tunna på en balkong mot nordväst. 


Jag blev lite förvånad då jag såg rosa knoppar för jag trodde att det skulle bli vita rosor på denna växt. Så jag var tvungen att börja googla och fann ganska snabbt att knopparna är rosa men sen utvecklas till vita stora blommor. Får hoppas på det. Blir spännande att se. 


Den här fina bilden har jag tagit från en blogg på nätet. Ser ni att knopparna är rosa där bakom den stora fluffiga vita rosen?! Hur vackert som helst. Tror ni att man kan övervintra den på en inglasad balkong? 


En blomma som jag är typ kär i är denna lila lilla söta skönhet. Vet inte vad den heter men jag blir alldeles salig när jag ser hur den blommar dag efter dag. Hur ljuvlig som helst. 


Kolla in denna vita söta blomma. Den fick jag av dotran i söndags. Hon hade köpt den nere i Ullared. Vet inte vad den heter heller men liknar lite prästkragar. Känns som en perenn men är säkert en sommarblomma. Den kräver dock mycket vatten. Törstig varje kväll. Annars lätt och tacksam fin blomma att sköta. 

Det är så kul att komma hem en solig afton från tolv timmars pass på jobbet och se blommorna stråla så vackert på balkongen. I morgon blir det en ny tolv timmars och då är det Sveriges nationaldag. Grattis Sverige säger jag redan idag ifall jag glömmer i morgon. fniss. 

Önskar er en skön kväll! 

KRAM ~ INA

1 kommentar:

  1. Lyckliga dig som har gröna fingrar, hos mig frodas mest ogräset ;-) dnyahuset.blogspot.com

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...