28 juni 2013

Postvallen Ljungdalen ♥


Hej Humlor! 
Nu är vi hemma igen från fjälla. Vi har haft tipptoppdagar och njutit för fulla muggar. Vädret har varit mixat men vi har klarat oss från värsta regnet på våra vandringar. Vi har nog fått alla väderförhållanden som man kan få där uppe förutom snö. Vi fick en mix av regn, sol, dimma, dis och av blåst. Helt okej för vi fick fina promenadvändor ändå på Flatruet. 


Stugbyn Fjällhornet ligger i Postvallen Ljungdalsfjällen. Helt fantastiskt fin natur och nära till vildmarken. Tror det är nio stugor med köksutrustning och toalett. Finns bastu och dusch och även samlingslokal.  


Se vilken vacker vy vi hade från köksfönstret. Så lugnt och harmoniskt. Det enda jag saknade var mina kuddar och en mjukare madrass annars var det toppen. Och som "nybörjarvandrare" så skulle jag vilja ha typ en lathund. Gör så här. Gå här. Ta den här stigen om du inte vill bli blöt om fötterna. Den här stigen tar ca två timmar. etc. Hajar ni? Jag är för tråkig och är inte så där jättesugen att utforska vissa stigar då det inte finns info. Vi gjorde det en dag förra året och det var gränsfall till psykbryt. Blött, sumpigt och knottigt. Haha ja jag skulle vilja ha typ "charterpaket" i fjällvandringar. Här har du kittet typ. - Ta på dig det här. Ta med dig det här. Gå här och allt blir bra och du får en toppenpromenad.  Man kanske ska göra en "min id'e av det här? ... Nog om detta. Det var toppen och jag fick en massa ögongodis. Se vacker natur och fick en skön avkoppling i några dagar. 


Vi åt gott, bastade och bara njöt på kvällarna. Synd att dagarna gick så fort. 


Har verkligen tankat energi där uppe. Fick se en massa vacker natur och man fick aldrig nog. 

Ser ni den där stora svarta klumpen höger om mig på bild? Läskigt va? Tror det var en anabolastor skalbagge.

Solen sken men vilka hotfulla moln vi hade bakom ryggen. När vi skulle vandra tillbaka till bilen så kom regnet. Tur att vi hade regnskydd med oss. Annars hade vi blivit genomdränkta. 


Fåglar fick vi se också. Allt från Kärrsnäppor, Större strandpipare, Fisktärnor, Drillsnäppor, Tranor, Rödstjärt till den vackraste där uppe - Dalripan. Fantastiskt vacker fågel. 


Men nu är man tillbaka till verkligheten. Har jobbat 12 timmars hästpass idag redan. Har två till att beta av. Så jag vill önska er en fin helg och ha det så gott!

♥ Kramar ~ Ina 


Ps. Skulle uppdatera mig på Instagram när jag var där men efter Sveg fungerade knappt mobiloperatören TRE 3g. Heeeeeelt värdelöst. Ingen mottagning alls. Så TRE är inget för fjällfolk...

2 kommentarer:

  1. Det verkar ha varit en fantastisk semester! Men jag har aldrig vågat mig till Norrland just på grund av alla bautastora mygg och knott som man hört talas om finns där. Nu blir man ju dock lite sugen...

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem och ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...