2 juni 2013

Livet här och nu ...



Sitter och väntar på att jag får åka ner till tvättstugan. Kom och tänka på mannen som hamnade medvetslöshet här om dagen. En kvinna stod på andra sidan vägen och ropade på hjälp då hennes bekant hade tuppat av i bilen. Jag rusar över och kollar in läget. Ber en kvinna att ringa 112. Kollar puls, andning och status och vi inväntar ambulans. Den stunden försökte man göra sitt bästa. Folk gick bara förbi och glodde. Erbjöd  ingen hjälp. Så trist. Visst, många blir handfallna i svåra situationer. Men jag tycker det är kränkande att stå och ko-glo på en människa i en krissituation. Då går man där ifrån om man inte vill eller kan hjälpa till. Det var flertalet äldre män som stod och glodde. Varför? För skvallret som de har att berätta sen när de kommer hem för att de kände igen mannen? Usch. Sen efter att ambulansen åkte så gick jag och köpte mig kycklingen på Ica, hem och rensa och sen iväg till jobbet. Kändes lite olustigt i kroppen efter den händelsen. Därför att livet är så skört. Man blev liksom väckt av händelsen. Att livet runt om en bara rullar på... Undrar hur det gick för mannen i bilen. Hoppas att han mår bra ... 


4 kommentarer:

  1. Hej min vän....försökte skicka en kommentar igår till dej....men jag hamnade i ett "konstigt" fönster hos dej....men idag tycks det gå bättre...skönt!!!...jaa livet är bra skört....tur man inte vet vad som ska hända i livet....
    Hoppas du får en bra dag!!
    Kramar från bia

    SvaraRadera
  2. Hej!Tur du var där och kunde hjälpa till vännen <3 ja livet är så skört,man vet inte vad som väntar runt hörnet! tur är väl det förresten..annars hade man inte vågat leva ha en fin Söndag! kram kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Jag förstår din känsla, har varit i liknande situationer...livet är skört och det skapar eftertanke!

    kram på dig

    SvaraRadera
  4. Himla modigt gjort av dig! Hemskt det där med att bara stå och koglo, håller med. Tycker man det är otäckt så kan man gå därifrån. Förresten tycker man ju det är otäckt själv också, men du tillhör dem som är handlingskraftig när det verkligen gäller och det ska du vara stolt över!

    Hoppas det gick bra för mannen!

    Kraam

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...