10 juni 2013

Jag är inte bitter jag int...



Hej fina bloggvänner!
Då var det måndag igen. Jobbarvecka deluxe har startat. Kommer typ bo där så jag funderar allvarligt på att ta med mig sovsäcken...

Eftersom jag är en kvinna som är född med otur så blev jag inte förvånad att det både åskade och regnade igår på min lediga dag. Vi kommer att ha fina dagar nu måndag till onsdag och på torsdag när jag är ledig kommer spöregnet sa de på nyheterna för en stund sedan. Tack för det...


Jag målade "årets" sten i går eftermiddag. 
Det är så att på högsta punkten i Flatruet så har det rests en sten/monument när man byggde vägen och folk har på senare år lagt en mindre sten med sitt namn på eller en hälsning. Så det har blivit en ritual att man ska göra detta varje gång man åker upp dit... 



Eftersom jag inte har något liv nu så har jag inga roliga renoveringsbilder att visa. Jag bara jobbar och jobbar och om jag har turen att vara ledig så lever jag antingen i tvättstugan eller dansar med dammsugaren. Finns inte en uns av kraft till renovering just nu och inte tiden heller. Livet är inte så där jätteroligt just nu men min tid kommer. Eller hur?... Jag älskar att jobba och jag är så glad över det här jobbet jag har fått men det händer inget utöver det. Sååå trist. Men när jag blir arbetslös i höst då kommer det förhoppningsvis hända massa galna och roliga saker. Åker till Kreta. Kanske hittar en fin grek som äger ett hotell? Kanske finner en miljonär på planet ner dit? Vinner på triss? Ärver ett hus på Gran Canaria? Ja ni hör ju hur spännande det kommer att bli denna höst. Allt kan hända!

Ja ä int bitter ja int... ha ha


En förfrågan: Om man vill ha större bilder på sin blogg så får man gå in på inställningar - mall/anpassa och ändra i sin mall. Sen kan det bero på vad man har för sorts stil på sin mall också. Jag har en bred enkel sida och jag brukar justera bredden så att både bild och text blir mer rekorderlig. Man kan ändra på flera olika sätt men det är lite svårt att förklara då man inte har samma sorts mall. 



Här på bilden ser ni att jag har markerat (klickat en gång) på min bild när jag håller på att skriva ett blogginlägg. Då när man klickar en gång på bilden så blir den blå och då kommer det fram en rad under bilden som frågar om du vill göra något med bilden. Där kan man välja om man vill ha en liten bild eller en stor. Sen finns det att man kan gå in på kodtexterna och ändra storlek men det är för svårt att förklara här. Hoppas att ni får till det med större bilder på bloggen.

Hej svejs!

Kramen ~ Ina

3 kommentarer:

  1. När jag var ca 5-6 år åkte mamma och pappa och jag runt i motorcykel med sidovagn i de flesta landskap i Sverige. Vi var också på Flatruet och jag minns stenen du skriver om. Då i början av -50 talet fanns inte seden att lägga dit egna stenar. Trevlig idé! /M

    SvaraRadera
  2. Tack för hjälpen! Det funkar på vissa bilder, de i början av inläggget, men inte på de undre, men jag ska nog knäcka det mysteriet också! Ha det gott trots allt jobbslit. Know the feeling...Jag pendlar 1,2o minuter enkel väg varje dag i bil och det kan ju göra en människa lätt sinnestyngd. Men snart, snart ska jag nog finna drömhuset ;-)

    SvaraRadera
  3. Att dansa med dammsugaren är väl inte helt fel, hihi.....jag menar i brist på någon annan kavaljer ;))...hösten blir nog spännande ska du se ;)))....och kanske sommaren också, vem vet;)
    Ha det gott min vän!
    Kram kram
    Bia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...