13 juni 2013

Historiska tapeter från sekelskiftet ...





Idag bestämde jag mig för att kolla på tapeter på allvar. Måste börja planera lite inför renoveringen i samkväm och hall. Det finns så mycket fint att välja på. Kanske för mycket fint. Jag får liksom beslutsångest och då börjar jag vela och blir lite feg fast jag vet att mönstrade tapeter kan bli riktigt fint här i 3½:an. 


Priset på en rulle är väl inte den billigaste men eftersom jag bara ska ha max fyra rullar så kan man unna sig lite kvalitetstapet. Jag har i alla fall bestämt mig att det måste vara något vitt i tapeten, även om det är ytterst lite. För det är så att jag ska ha vitmålade väggar runt om och då blir det nog snyggast om det finns lite vitt att ta från tapeten. Varför jag vill ha vita väggar? Jo för då kan jag fixa och lulla med tavlor och mattor i härliga färger och vit färg är en bra bas och gillas skarpt av moi. 


Vill avsluta med en bild (brinnande himmel) som jag hann fota igår kväll. Så vackert!

Ska strax hoppa i bingen. Ska jobba i helgen: 7.30-20.30 * 3 . Pust.

Vi ses!

Kramen ~ Ina

4 kommentarer:

  1. Oj, oj vilka underbara tapeter! Det ska bli spännande att se vilka det blir!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Många fina tapeter där ..svårt att välja
    ska bli kul att se vad du valde sen
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Det är inte lätt att bestämma tapeter....sjukt svårt tycker jag!!!
    Hoppas du kan bestämma dej ;))))
    Ha det gott min vän!!!
    Kram kram bia

    SvaraRadera
  4. Morris-tapeter, aha, du är modig, du. Fina och klassiska.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...