1 juni 2013

Bygga en kattdörr till hallen ... ☆



Hej godingar! 
Idag var jag och min vän GB till Ludvika för att gå på stora loppisar. Jag blev rätt imponerad av mig själv då jag inte köpte hem en massa lull. För det är väldigt lätt hänt att man impulsköper fina saker för billig peng. Jag köpte två stycken blåa gardinhållare/hyllor till mitt blivande allmoge kök. Är supernöjd över dessa för de kostade bara 20 riksdaler stycket. Bra pris. Jag hade en trevlig tripp och vi hade så mycket att prata om att vi skulle nog behöva ta en ny tripp igen för att prata ännu mer. Vi har inte träffats på ett par månader och då har det hänt så mycket under den tiden som man vill bubbla och berätta om. 


Min hall. Jag har så många drömmar och fantasier hur jag vill ha det i hallen. Den största frågan och funderingen jag har är faktiskt listerna runt dörrarna. De är av plast fast det syns inte. Men det räcker med att jag vet att de är av plast så stör det mig något otroligt mycket. Det som är kruxet är att jag vet ej om jag orkar börja riva ner dem och sen går det något fel då det inte är bara listerna som är av plast. Även de som är mellan dörren är av plast och det kan bli kruxigt att få till det snyggt. Världsliga problem va!? fniss. 


Bakom denna söta byrå hade jag tänkt att ha en fin mönstrad tapet från 20-talets stilepok. Har lite beslutsångest om vilken jag ska välja då det finns otroligt många fina tapeter. 20-tals stil blandat med allmoge. Kan bli en intressant kombination plus plastiga lister... Vi får se vad plånboken säger i höst då väggen i köket ska rivas. Kanske det finns någon krona över till lister också? ...


Där den röda pallen står ska jag bygga ett riktigt hemmabygge. Ska fixa en slags kattdörr. Eller det är inte för att katten ska gå igenom den utan förhindra att hon sticker ut när vi har kattvakt. 



Jag var hem till mor på eftermiddagen och där började jag såga på överblivna läkt. Sen blir det hönsnät på det. Det får duga. Ska nog måla ramen svart också...


Jag fick en fin inflyttningspresent av Gun-Britt. En ursöt ljushållare. Passar perfekt i hallen. Tack. Ska tända den ikväll då jag ska slänga mig i soffan och bara vara. Skönt.


Medan jag var hos mor och sågade till läkt så fann jag de två stenarna jag och dotran hade plockat för ett par dar sedan. Vi ska måla dem och ta med dem upp till Flatruet. Jag riktigt längtar upp dit. Ska bli så underbart att få sen den miljön igen. Rena rama ögongodiset. 

Nu ska jag plocka och dona lite innan det är dags för Robert Gustavsson på tv4.

Ha det gott!

Kramen ~ Ina 

2 kommentarer:

  1. Vilket fynd, gardinstängerna! Precis denna härligt blå färgen hade jag i mitt tidigare kök.Jag har en massa som jag skulle vilja fixa till men jag är inte lika händig som du och din dotter är. Får vänta tills senare när jag riktigt vet hur jag vill ha det. Tills dess får jag leva med repig parkett,hål i betongväggarna och liknande/M

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig och pysslig :)

    Ha en fin söndag.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...