18 juni 2013

Ankor i ån ...



Kolla in ank-mamman med sina söta bebisar i lilla ån vid mitt jobb! Hur söta är de inte? Nu har jag jobbat många långa dagar och är helt slut. Är ledig en dag innan jag hoppar på igen. När jag klev ut ur byggnaden och började knata hemåt och gick över lilla bron så såg jag dessa små och då blev man riktigt glad. Jag blev såå sugen att gå närmare men mamman var på hugget såg jag. Hon stirrade surt på mig och jag såg på blicken hennes att - mig bråkar man inte med! hihi


När jag kliver in i hallen i lyan så skymtar jag rosorna på altan lysa i solens strålar. Vackert.


Vill ni höra - läsa något "blont"? 
Jo - det är så att jag har alltid älskat rosor och jag har haft många olika arter genom åren då jag bodde i hus. Men nuuu först när jag köpte denna fina ros som heter Louise Bugnet så hajar jag att om det står att rosor blommar i en månad så är det inte den enskilda rosen som blommar utan hela busken. Hajar ni? Jag trodde verkligen att om det stod att en rossort blommar så blommar självaste blomman på rosbusken en månad inte att det kommer en massa blommor i en månads tid. Japp, nu har jag avslöjat intelligensnivån här. Men den bjuder jag på idag. haha

Nu blir det bara att softa i soffan.
I morgon blir det att hänga med sina vänner då man inte har träffat dem på två månader.

Ha det så gott!

Kramen ~ Ina

1 kommentar:

  1. Söta ankor....och rosor är väl vackert....
    Önskar dej en fin kväll!!!
    Nu håller jag på för fullt här på torpet och fixar....
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...