2 maj 2013

Tv-skåpet




Hallå i stugorna!
Igår när jag plockade och grejade i 3½:an så började jag rota runt i (som jag skrev tidigare linneskåpet men det är ett porslinsskåp - förra ägaren hade den som linneskåp därav namnet) det vita tv-skåpet. De undre skåpen har små lådor där man förvarade bestick och annat fint. I ett av lådorna under pappret som finns på varje hyllplan så fann jag en tidning...



Jag fann en gammal dagstidning - Dagens nyheter från 29 april 1945. 
Den här tidningen kan dotran ta till Historielektionerna då de pratar om kriget just nu...



Flertalet sidor står det om Hitlers fall och om Himmler, samt om freden som äntligen kom. Jag har inte bläddrat och läst så noga då jag hade vit målarfärg på tassarna. Ville inte förstöra dagstidningen men jag ska kolla igenom den noggrannare vid ett annat tillfälle. Det kändes lite konstigt att finna den där. Men då kan man kanske ana hur gammal tv-skåpet är. 

Nu blir det fyra långa arbetsdagar innan jag får måla igen...

Ha det gott!
INA 

3 kommentarer:

  1. Men så himla coolt med DAGENS NYHETER från 1945...herregud den måste du ju spara....
    Hoppas morgondagen blir bra;))
    Nu hoppar jag i "bingen"....
    Kram kram
    Bia

    SvaraRadera
  2. Hej! nu hittade jag hit :) och följer givetvis dig nu :) lycka till med allt nytt o/gammalt :)) nu kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd!! Jag är riktigt avundsjuk .
    Skåpet är fantastisk...och mattan i senaste inlägget också!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...