27 maj 2013

Till fjälls ... Härjedalen



Hej bästa bloggisar!
Idag är jag ledig från jobbet. Har kors i taket sovit gott och känner mig rätt utvilad. Jag hade tänkt att göra en massa saker idag men skippar det och drömmer mig bort till fjälls i stället. Det är så att min bästa vän Mari ska ta mig upp till vackra Härjedalen igen med sin fina sambo Sören. De är är så varma och goa och bättre vänner kan man inte ha. Jag drömde om Flatruet och Ljungdalen. Fåglar, renar och lämlar. Miljön där uppe går knappt att beskriva med ord utan man måste uppleva det själv.



Kolla in den här bilden jag tog förra året! Hur häftigt som helst med renar som knatar runt där uppe som ingenting. Naturen är verkligen vacker här i Sverige och man ska passa på när man får chansen att se och njuta av den så mycket det går. Jag har redan börjat skriva lista på vad man ska ta med sig fast vi inte åker förrän om en månad. fniss.
Hatten av för nationalparken i Fulufjället.
Så här ser en rätt nöjd Ina ut efter en promenad i ett vackraste ställen Ina har varit på. Tog t o m av sig hatten av ödmjukhet. Fjällnationalpark i Fulufjället med världens äldsta träd. Njupeskär heter stället och är Sveriges högsta vattenfall och finns i norra Dalarna. Det är så vackert att man får värk i själen. Vilken natur han där uppe har skapat alltså. Man vill liksom inte åka där ifrån. 

Dessa bilder som jag visar idag fanns kvar i min mobil... 

Här kan ni kika in:

3 kommentarer:

  1. så härligt det ser ut. jag har faktiskt aldrig varit så långt norrut ..längst är Värmland ..vi har alltid åkt neråt landet,,,se om jag kan få med mig gubben uppåt iår..verkar var så fint
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du redan längtar.
    Har aldrig varit så långt uppe i Sverige men nån gång ska vi väl ta oss nörrut:)
    Härligt bild med de renarna.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  3. Jaa du, Sverige är bra vackert och ett skiftande land....vi får vara stolta att vi har ett så vackert land;))))
    Hoppas dagen varit bra....vi har varit och fixat lite på torpet idag, och vädret har varit så underbart;))
    Kramis min vän!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...