17 maj 2013

Soldäck och balkong




Vår balkong "by night" ... Himmelen mot norr lyser starkt fast det är mitt i natten ...
Jag tycker det kändes lite magiskt. Det är något speciellt med natthimmel på sommarhalvåret ...



Igår hade vi en fin dag. Solen sken hela dagen starkt och varmt. Eftersom jag har balkongen mot väst/norr så kan jag aldrig sola där. Det är lite trist men vi har ljuvliga kvällar som vi kan sitta och bara njuta av solens sköna strålar. Igår var jag ledig. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jobba i lägenheten eller leta efter ett soligt ställe där jag kan bara vara. Jag åkte upp till vindsförrådet och lämpade av en massa tavlor. Då när jag gick ut från förrådet kom jag på att vi har en "bunker" där man kan piska mattor på taket. Det är en plattform med tralldäck och piskställningar. Förr i tiden så åkte husfruarna upp hit och piskade mattor. Det stället används inte idag för att de har ställt en ställning på gården. "Rummet" eller vad man ska kalla det för är som en rastplats för fångar i ett fängelse. Trist och kalt med stängsel högst upp på taket. Men det gör mig inget alls. Jag får vara i fred och bara njuta av solen och lugnet. Härligt ställe!



Nu har det gått en vecka som vi har bott här i 3½:an. Det känns mycket längre och nu äntligen verkar det som att katten Ebba har börjat vänja sig lite kring detta liv. Hon har hittat favoritställen att sova på och spanarställen att sitta och titta ut på. Hoppas att hon inte lider allt för mycket av flytt till lägenhet. Det skulle vara så trist om man skulle se att hon blir deppig och ledsen...



Nu på morgonkvisten knatade jag ner till Coop och köpte mig en resetidning och bröd. Hade helt slut på bröd när vi skulle äta frukost. Det känns ju toppen att man kan bara hoppa i tofflorna och knata ner till affären som ligger typ 30 meter från huset. Jag köpte mig en resetidning för att jag har sån hemsk längtan efter värmen. Den riktiga värmen som finns söderöver. Att sitta och bläddra ett tag och läsa reportage gör att jag stilla mina resekrämpor. Som tur är jobbar jag heeeela helgen så då kommer nog att den längtan att försvinna ganska fort. 

Nu ska jag slappa och läsa tidningen en stund innan jobbet.

Ha det så fint!
KRAM ~ INA 

2 kommentarer:

  1. Så gullig katt du har...hoppas hon kommer att trivas....dom vänjer sej ganska snabbt;))
    Idag har vi toppen väder här....äntligen!
    Hoppas du har det bra vännen!
    Kramis och trevlig Pingst!

    SvaraRadera
  2. Hej! kikar in för att önska dig en fin Pingst helg <3 kram Jessica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...