1 maj 2013

Mitt sovrum



Hej Hopp!
Idag har jag varit hela dagen i 3½:an med dotran. Vi skulle måla mitt sovrum, tak, vägg och lister. Vi började med att luncha lite innan start men efter maten så blev dotran väldans trötter... 



Hon har en tendens att somna när hon kommer till lägenheten. Lite konstigt men samtidigt ett gott tecken då hon verkar trivas i vår nya lya. Hon skulle bara vila en liten stund men efter en stund så sov hon djupt  samkvämsrummets hoprullade mattor...



Efter att ha målat sovrumstaket så tog jag mig en liten paus på balkongen. Klockan var ca 15 och då kom solen dit. Blommorna blev så tacksamma över solstrålarna och de värmde gott också...

Kolla in skruvarna i fönsterlisterna! Not nice...
Efter en vända med pensel och roller så försvann musten ur mig. Vilken tid det tar alltså. Man tycker att det går så fort när man rollar men det tog säkert fyra timmar en vända. Nästa vända blir att måla vid elementen också. Mindre kul men det går nog fort. Huset byggdes 1968 och vid den tiden verkar det som att det var modernt med plastlister runt dörrar och fönster. De måste tas bort i framtiden...


Inte mycket till fönsterbrädor. Måste förlängas på något sätt...
Kolla in ovanför dörren. Fruktansvärt ful ventil. Får man byta såna?...
Här står nyvakna dotran med värsta suck och pust minen då jag går runt och fotar. Vill visa er den fula garderoben bakom dörren. Gillar den inte. Vet ej om jag får riva ut den eller ej? Det får jag fråga Hsb. Ingen brådska med renoveringen just nu utan jag vill bara få det lite fräscht innan vi flyttar in. Samkvämsrummet kommer att bli intressant att renovera då vi ska tapetsera en vägg röd. Spännande.

Nu är det matdags. Taco blir det. Mums.

Kramen ~ Ina

1 kommentar:

  1. Meen, Ina! Inte har jag fattat att du hade en ny blogg! Har kikat in på den gamla massor av gånger, men tänkt att du har väl fullt upp... Lägenheten är verkligen supertrevlig och jag har nu kikat igenom alla inlägg. Det var en del... Fin stol du har hittat och vilka snygga tapeter du funderar på!

    Kraam

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...